Vill du jobba hos oss som kvalitetstekniker/kundsupport?
Klarvik AB grundades 2003 och ligger i natursköna Klavreström. Vi omsätter idag närmare 70 milj, vår verksamhet består av CNC bearbetning, ytbehandling, försäljning av aluminiumprofiler och komponenter. I koncernen finns även ett systerbolag i Åre där man främst är inriktad på avancerad bearbetning. Tillsammans omsätter vi närmare 90 milj och vi ser en ganska kraftig tillväxt på båda enheterna de närmaste åren.
Vi behöver nu förstärka vårt team på kundcenterdelen där vi hanterar kvalitetsfrågor, förfrågningar och order.
Som kvalitetstekniker/kundsupport kommer du att vara en viktig kontaktyta mellan kund och produktion. Ditt främsta ansvar är att stödja tillverkningsprocesserna och i nära samarbete med dessa funktioner lösa uppkomna kvalitetsproblem och delta i kvalitetsförbättrande åtgärder.
Arbetsuppgifter
- Hantera och följa upp kundreklamationer, leverantörsreklamationer samt interna avvikelser.
- Samarbeta nära produktion gällande riskanalyser och ständig förbättring.
- Månadsvis rapportera framtagna kvalitetsrelaterade mätetal (KPI).
- Medverka vid interna revisioner samt utföra produktrevisioner.
- Underhålla och utveckla vårt ledningssystem.
- Hantera inkommande order samt uppdatering och kommunikation kring leveransförseningar.
- Utföra och sammanställa kundundersökningar.
Vi tänker oss att du har tidigare erfarenhet av kvalitetsarbete samt kunskaper inom kvalitetsverktyg så som 8D, FMEA.
För rollen behöver du vara en analytisk och lösningsorienterad person med genuint intresse för kvalitet och kundrelationer. Du är en lagspelare som gillar att arbeta i grupp men även självständigt. Som person är du noggrann och har en god förmåga att planera och organisera. Du har goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift samt erfarenhet av MS Office och gärna Monitor.
Ansökningarna behandlas löpande och tillsättning och lön efter överenskommelse.
Frågor och ansökan skickas till info@klarvik.se.